UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

Privātmāju būvniecība :  Building.Lv Forums


!!!Ja vēlamies sameklēt vārda daļu, tad rakstam, piemēram, 'buvn*' - aiz vārda daļas pievienojot '*'

Pašreizējā: 101 no 129
Rezultāti 3001 - 3030 no 3848
9 gadi
Vilnis_Radio
Vai arī jātaisa klons kaut kam rūpnieciskam, arī tāds nav zemē metams variants (nu laikam jau mazliet tāda intelektuālā zādzība sanāk). Forums drīzāk ir tad, kad nav rūpnieciskā risinājuma, kas mēdz patiesībā būt samērā reti. Forumu nelaime arī mēdz būt tāda, ka tur cilvēki nelabprāt ir paškritiski :) Ražotāji jau arī neaizraujas ar paškritiku, taču lai tirgotu patērētājiem tomēr ir zināmas būtis
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
slēpnis. Kaut ko atceros par šo sahtas katla diskusiju jau agrāk kādā citā tēmā. Esmu mazliet piemirsis to saturu, bet kāpēc nevarētu ņemt jaudīgāku katlu un tur visu to nodedzināt vienā piegājienā? Tie 3 grozi domāju var ietilpt teiksim 40kw katlā un rezultēt 1500L akumulācijā? Pirms diviem gadiem es nopirku tādu - gāzģenerāciju pa 250Ls. Katls bija bēdīga skata, šis tas nolauzts, pilns ar darvu
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Arī piekrītu, ka veco segumu, ja tas ir labā stāvoklī nevajag mainīt. Ir protams redzēti šifera jumti, kuri ir sadēdējuši dēļ sūnām un ēnas, tādu gan būtu jāmaina, bet normālu - nē. Es piemēram uzliku tikko eternit bezasbesta un viņš ir savādāks par veco šīferi, t.i. viņš tomēr sūc cauri mitrumu, resp. lietus laikā apakšā ir redzams tumšums. Vecajam šīferim šāda lieta nenotiek, tas ir pilnīgi sau
Forums: Ārdarbi
9 gadi
Vilnis_Radio
Nav šamots apkārt un pati kurtuve arī ir siltummainis. Iespējams, ka šamotam tur arī nevajag būt, to ir grūti spriest. Daudziem tērauda katliem ir tieši šāds risinājums. Pēc šamotiem parādās vajadzība gāzģenerācijas katlos, kur šamots ir tikai sprausla un degkamera zem sprauslas, jo tur liesma ir koncentrēta un temperatūra stingri virs 1000 grādiem. Šeit es pieļauju nav tādu temperatūru. Slēpn
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Siltummainis šim katlam ir samērā populārs risinājums dažādu katlu ražotājiem, t.i. iemetinātās caurules siltumnesējā. Teorētiski tajās caurulēs ir iespējams likt dūmbremzes (spirāles), lai palielinātu siltuma noņemšanu, bet tas ir tāds neskaidrs jautājums, jo var gadīties, ka dūmbremzes samazina vilkmi un nenotiek optimāla sadegšana. Bet tas nu tā. Te zemāk ir piemērs: Par pašu katlu es esm
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Un ja arī notiks, to viegli varēs novērst ieliekot tur keramikas/šamota plāksni.
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Manuprāt jauna katla izpēte ir ok pasākums, jo personīgi man interesē neredzētāki katli un to darbība. Cik nu man tā pieredze ar malku, tad varu teikt, ka nav liela starpība kādas sugas malku kurina, svarīgi ir kg. 25 kg apse reāli dos tikpat karstumu kā 25kg alksnis. Jautājums protams ir cits - cik kuram ir tilpums ir tie 25kg un cik kg attiecīgi saiet kurtuvē un pats galvenais - kura malka par
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Rupji rēķinot man sanāk šādi. Tātad auksta sistēma ir 20 grādi, akumulācija 1000L līdz 80 grādiem būtu tie 70kw. 27 kg malka ar 100% lietderību dotu 112.32kw. Jāņem vērā, ka katls pats ir ar zudumiem, teiksim 2kwh un boilers ap 11kw. Kopā tas sanāktu 70+11+5=86kw. Lietderība 86/112.32=76.5%. Kopumā ņemot, manuprāt tīri labs rezultāts. Kā varētu domāt, tas ir mazāk par saviem 10% par gāzģenerāciju
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Skaidrs, tātad muca pilna. Tagad tikai intereses pēc nosver to malku cik aiziet no aukstas sistēmas līdz pilnai. Gribētos arī redzēt kāds tas katls izskatās. :)
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Pēc kā tu vadies, ka muca ir pilna? Apakšā ir termometrs? Faktiski muca ir pilna, kad katla atgaitā jau ir nevis 60, bet teiksim kādi 70-80 grādi. Tad ir patiešām līdz lūpai. Mēdz būt arī tā, ka muca līdz pusei ir pilna ar 80, bet apakšā grozās remdenāka temperatūra.
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Nu vēl varētu papildus vienu mērījumu veikt, t.i. nosvērt malku cik kg nokurina, lai uzsildītu to 1000L akumulatoru. Ja ir interese protams. Ar to aprēķinu tu iegūtu katla reālo lietderības koef. Tas būtu manuprāt interesanti visiem, lai saprastu ko spēj šie Līvānu katli. Pēc šī brīža mērījumiem sanāk, ka faktiskā katla jauda visa cikla laikā ir orientējoši 28kw. 1000L no 20-80 ir 70kw, dalīts
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Gan jau ka bēda ir veca kā pasaule - auksts skurstenis sākumā. Tā parasti ir vecajiem nesiltinātajiem ķieģeļu skursteņiem. Sensenos laikos parasti, lai bēdu mazinātu kurināja pa taisnāko ieeju skurstenī ar avīzi un taisnāka ieeja kā nu kuram, dažreiz skursteņa pēdā. Tagad mūsdienās ir redzēti tirgojam speciālus elektriskos skursteņa sildītājus, bet neesmune dzirdējis ne lasījis, ka kāds ko tādu
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Didzi, īsti nesaprotu, kā tev iet pa pārsegumu tā caurule, jo tai taču visos variantos būtu jāšķērso sijas, neatkarīgi no tā vai tās tev sanāk garenvirzienā vai taisnā virzienā!? Jeb tev ievads pret pērtuvi neveido telpas diagonāli, bet atrodas tieši pretī skurstenim!? Otrais jautājums, par kondensātu un caurules materiālu. Sākotnēji man vienkāršāks šķiet izmantot kanalizācijas plastmasas caur
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Aizmirsu piebilst, ka pie skursteņa gar krāsni, kā te jau minēts, būs ieplūstošais, priekšsildītais gaiss, tāpēc veidojas tā diagonāle kreiso stūri.
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Turpinot mani interesētu praktiskais viedoklis šajā gadījumā: Kā redzams, tad skurstenis ir vienā pērtuves stūrī un ventilāciju ideāli būtu taisīt pa diagonāli pretējā. Tā kā neesmu vēl izdomājis risinājumu, tad gribēju dzirdēt viedokļus. Mana pagaidu versija ir tāda, ka ventilācijas kanāls ir tajā dūmvadam pretējā stūrī, iziet vaur pārsegumu gar sienu, tad slīpi starp spārēm līdz korei un i
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Vara caurules dzeramajam ūdenim der, pat ir labi. Bīstama ir lodalva, kurā agrākos laikos bija klāt svins. Tagad svinu saturošu alvu šķiet nemaz nedrīkst tirgot, cauruļu lodēšanai.
Forums: Dienas jautājums
9 gadi
Vilnis_Radio
Es domāju, ka pietiks ar klasisko versiju - putuplasts apmests un armēts ar stiklašķiedru. Apmetums pasargās no grauzējiem, bet siets ir jāliek, lai apmetumu armētu. Metāla sietu likt stiklašķiedras vietā protams ir eleganti, taču nav tādi brīnumi redzēti. Turklāt nedomāju, ka tādu metāla sietu varētu viegli iestrādāt, turklāt pēc kāda pārskatāma perioda nākotnē tas sarūsēs, ja vien nav nerūsošai
Forums: Vēlos uzzzināt
9 gadi
Vilnis_Radio
Ir tāds, bet neizmantoju paredzētajam nolūkam. :) Nezinu, zālājam manuprāt diez kas nav, kaut kādam cietajam segumam, lai izdzītu pa malām ir ok. Bet nāk rudens, lapas birst, vēji pūš, lietus līst un viss tāpat tur samaisās. It kā stulbi, bet es plastmasas lie vēdekļgrābkli saskatu kā labāku risinājumu. :) Slapjās lapas neceļ.
Forums: Ārdarbi
9 gadi
Vilnis_Radio
Vēl par veidņiem. Man ļoti patika 2 redzēti varianti kā iegūst glītus stabiņus pamatiem. Kartona caurule - tāda uz kā mēdz tīt audumus un plēves utt. tikai atbilstoša diametra. Tāds veidnies vienkārši paliek zemē un sadalās. Tam arī būtu jābūt lētam. Tikai neesmu redzējis tādus tirgošanā, bet gan jau kaut kur ir. Tas pats, tikai gofrētā plastmasas caurule kādu izmanto caurtekām, tos var dabūt d
Forums: Dienas jautājums
9 gadi
Vilnis_Radio
Piekrītu Pāvelam. No savas puses varu piebilst sekojošas lietas. 1) staba dziļums un izmērs manuprāt ir tāda kutelīga tēma, jo 1m stabs bez pēdas dzīvē var izrādīties staigājošāks elements nekā 40cm 15x15 stabs ar armētu pēdu 40x40x10cm, zem kuras ir sablietēts drenējošs maisījums. Šaubos vai kāds to precīzi pateiks, jo tur ir grunts faktors izpildījums, cik viegla konstrukcija utt. Mūsdien
Forums: Dienas jautājums
9 gadi
Vilnis_Radio
Vispār ir sakarīgi jauniegādātu katlu (lietoto) pārbaudīt ar spiedienu. Noslēdz izejas un uzliek atbilstošu savienojumu un ar kompresoru iedzen gaisa spiedienu (vislabāk jau tik lielu cik nomināli katla ražotājs paredzējis) un tad skatās ko saka manometrs dienas garumā vai vairāku. Tajā brīdī būtu skaidrs jautājums par to vai katlam ir noplūde vai tas ir hermētisks. Kas attiecas uz gaisu, tad
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Vienīgais ko varu komentēt, ka dīķiem nevajag taisīt salas un dīvainas krasta līnijas. Jāņem vērā cik tālu koki u.tt. Jocīgie krasti un salas veicina aizaugšanu. Esot prātīgi, ņemot vērā valdošo virzienu vējiem, izveidot līcīti, kurā visa draza no dīķa ieskalojas iekšā. Šīs lietas es lasīju žurnālā, kur viens tik tiešām dīķu speciālists bija teicis un tas šķiet ļoti loģiski. Bija tur vēl šis un t
Forums: Ārdarbi
9 gadi
Vilnis_Radio
Piekrītu Rx par kondensātu, kas siltākās telpās rodas sūkni no visa korpusa. Vienīgi, ja tik tiešām tas resīvers caurs, tad varbūt var paziņu lokā kādu ar pusautomātu palūgt aizmetināt. Var jau pirkt jaunu to trumuli, bet ir aizdomas, ka pats tas sūknis arī ir tikpat švaks, tāpēc ka beigās nesanāk pikrt visu jaunu. Turklāt nav ko bezjēgā tērēt tos planētas resursus metot visu ārā un pērkot jau
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Vispār jau no metāla trauka nevajadzētu tecēt ūdenim pat ja caurums metālā, jo tur ir jābūt gaisam (pretspiedienam). Ūdens atrodas gumijā. Kaut kāds kondensāts jau ir arī apvalkā, jo ne jau tur tiek iepūsts ideāli sauss gaiss, bet nu tam nebūtu tomēr jābūt daudz.
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Lētajiem sūkņiem ir redzēts, ka resīvers (metāla muciņa) ir caura dēļ nekavalitatīva metinājuma, kur attiecīgi pazūd pretspiediens. Primitīvi var pārbaudīt ar pulverizatoru pasmidzinot ziepjūdeni un skatīties vai nav brīnumi. Tieši tur kur metinājumi - kājas, sūkņa stiprinājums.
Forums: Inženiertīkli
9 gadi
Vilnis_Radio
Kristapam Es neatbalstu mūsdienu pieeju nežēlot betonu un liet vājprātīgus pamatus. Pamati jālej adekvāti. Padomā vai ķieģelu apdari nevar aizstāt ar dekoratīvajām ķieģelu imitācijas flīzēm, vai ķieģelu flīzēm un putuplastu komplektā, ''skiet Dobelē tādus piedāvā. Tas krietni ietaupītu pasākumu. Kuldīgā tualetē biju, uzreiz radās sajūta kā tik modernai būvei tāds eleganti veca apdare -
Forums: Privātmāju būvniecība
9 gadi
Vilnis_Radio
Waltam. Pēc manas saprašanas ar dēļu grīdu nekādām problēmām nevajag būt, ja neskaita to kas notiek ar šķirbošanos un dēļu staigāšanu. Siltuma avots ir grīda, apakšā siltumizolācija. Siltums iet protams pa neizolēto pusi uz iekštelpu un mazu, mazu kriksīti arī zemē zem siltumizolācijas. Dēlis arī ir mazliet siltumizolācija, tad nu sanāks, ka rezultātā uz zemi aizies par vienu kriksi vairāk siltum
Forums: Dienas jautājums
9 gadi
Vilnis_Radio
Gan jau ka var to betonu aizstāt ar blietētu kaut ko. Es neesmu pats taisījis, bet ir lasīts par to ka plaši cilvēki izmanto peldošās grīdas - resp. uz uzbēruma. Domāju, ka arī slāņa biezumu var palielināt līdz tiem 40 vai pat 60 cm. Iespējams vasarā tas tik tiešām dotu papildus balastu. Betona funkcionalitāte ir tāda, ka tas ir izcils pamats, kuru nevar tā īsti sabojāt. Ar tām peldošajām grī
Forums: Dienas jautājums
9 gadi
Vilnis_Radio
Nu grīda ar saviem +6 grādiem silda tikai līdz brīdim, kad istabā ir zemāka temperatūra par +6, pārējā laikā tāda grīda ar vai bez šķirbām siltumu paņem nost. Tā kā runājam par dzīvojamām telpām ar attiecīgu temperatūru, tad tāda grīda ir nevajadzīgs siltuma zudums. Pagrabam jā, tur tāda +6 siltā grīda ir labu labā.
Forums: Dienas jautājums
9 gadi
Vilnis_Radio
Pirms 4 stundām nozāģēju vienu ābeli, kuru ģimenes padome nolēma nozāģēt, galvenokārt tāpēc, ka pārāk traucē jumtam. Nebija maza, un jāzāģē pa daļām no augšas, lai nesalauž jumtu. Rīt pa vakaru visu kompakti sakraušu sķūnī un nebūs pilns pagalms. Būs mazliet malciņa un resgali atstāju lietaskokiem. 15m3 nav ābele, bet reāls baobabs kādi Latvijā nav sastopami.
Forums: Dienas jautājums
Pašreizējā: 101 no 129

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.