Motorizēti aizkari - patīkamai ērtībai un komfortam

Motorizēti aizkari - patīkamai ērtībai un komfortam

Mūsdienu tehnoloģiskās iespējas mūsu ikdienas dzīvi padara arvien komfortablāku. Piemēram, aizvērt vai atvērt sava mājokļa aizkarus ar pults palīdzību, attālināti, nevis pašrocīgi velkot audumu uz vienu vai otru pusi.


Profesionāli šo iespēju dēvē par "aizkaru motorizāciju" un viss darbības princips ir gluži vienkāršs – aizkaru sliede tiek aprīkota ar elektromotoru, ko darbina attālināti ar pults vai slēdža palīdzību. Sistēmu, aprīkojot ar vadības ierīci, to var ieprogrammēt, pēc vajadzības iestatot konkrētus aizkaru atvilkšanas un aizvilkšanas laikus. Šādas sistēmas ieguvumi ir vairāki: pirmkārt, tas ir papildu komforts, īpaši, ja ēkā tiek izmantotas vēl citas "gudrās mājas" tehnoloģijas. Otrs, sabiedriskā ēkā (viesnīcas, konferenču telpas, restorāni u.c.) šāda iespēja papildina telpu vērtību, un arī tiek vienkāršots apkalpojošā personāla darbs. Motorizēta aizkaru "darbināšana" var būt vitāli nepieciešama telpās ar augstiem logiem un plašām stiklotām konstrukcijām. Tāpat iespējams paaugstināt telpu drošības līmeni, radot klātbūtnes sajūtu, jo reti kurš no ārpuses iedomāsies, ka aizkarus "darbina" automātika, nevis cilvēks. Visbeidzot tiek pagarināts aizkaru kalpošanas laiks, jo tie nav pakļauti riskiem, ko rada fiziska aizvilkšana vai atvilkšana ar rokām (noraušana no stangas, auduma izstaipīšana, diegu "uzraušana" u.tml.).

Nepieciešama speciāla aizkaru sliede

"Motorizēto" aizkaru konstrukcijas galvenā detaļa ir elektromotors, ko pievieno īpaša profila aizkaru sliedei, ko pie griestiem vai sienas stiprina ar kronšteiniem. Sliede tiek aprīkota ar vilcējmehānismu un skrituļiem, pie kuriem ir āķīši aizkaru auduma piestiprināšanai. Sliedes var būt garumā līdz pat 15m un to iespējams arī izliekt, ievērojot, ka locījuma minimālais rādiuss ir 30 cm.. Jāpiebilst, ka tradicionālās aizkaru sliedes vai stangas ar automatizēto vadības sistēmu aprīkot nevar.

Motoru var paslēpt griestos

Ražotāji parūpējušies, lai aizkaru elektromotora dizains būtu pēc iespējas neuzkrītošāks un tas būtu ērti paslēpjamas zem aizkariem. Motora korpusu, kur iebūvēts vadības bloks, novieto vienā vai otrā sliedes galā. Ja telpā ir iekaramie griesti, motora korpusu var ievietot zem griestu plāksnes un padarīt praktiski "neredzamu". Jāatceras, ka aizkaru sliedei nepieciešams elektropievads, tāpēc ražotāji iesaka par motorizētajiem aizkariem padomāt jau ēkas būvniecības vai rekonstrukcijas laikā, attiecīgi izveidojot gan pieslēgumu, gan kanālus vadu paslēpšanai, arī aizkaru motoru un pašu sliedi iespējams novietot iepriekš izveidotā sienas nišā.

Aizkaru elektromotorus iedala vadu sistēmas motoros, kad elektropievadu nepieciešams gan motoram, gan sienas slēdzim, un motoros ar jau integrētu radio signāla bloku. Šādā gadījumā aizkari tiek vadīti ar tālvadības pulti vai tālvadības slēdzi, kas darbojas uz baterijām un ir brīvi piestiprināms jebkurā vietā uz sienas.

Līdz 60 kg smagus aizkarus iespējams pavilkt ar vienu motoru, ja aizkaru svars ir no 60 – 100 kg, sliede aprīkojama ar diviem motoriem – katru savā galā. Savukārt aizkarus iespējams vilkt gan uz vienu sānu, gan atvērt no centra uz abām pusēm. Aizkaru vilkšanas ātrums ir regulējams no 12,5 cm/sek. līdz 20 cm/sek. Darbojoties visa sistēma nodrošina zemu trokšņu līmeni, kas ir mazāks par 50 DdB.


Plašas programmēšanas iespējas

Aizkaru vadīšanas automatizācija sniedz plašas izvēles iespējas, pielāgojoties jebkurām vajadzībām. Vienkāršākajā gadījumā tā būs aizvēršanas vai atvēršanas funkcija, pagriežot vai piespiežot sienas slēdzi, taču to var saprogrammēt pēc vajadzības, piemēram, lai visās telpās aizkari tiktu atvērti/aizvērti vienlaicīgi konkrētā laikā. Aizkaru "darbību" var ieprogrammēt katrai dienai atsevišķi, piemēram, lai brīvdienu rītos, kad gribas pagulēt ilgāk, aizkari atvērtos vēlāk nekā darbdienās. Var ieprogrammēt aizkaru atvēršanos pilnībā vai tikai līdz pusei u.c. Ērtāku darbošanos sniedz tālvadības pultis, kas ļauj aizkarus vadīt "nepieceļoties no krēsla". Izvēloties pulti ar vairākiem kanāliem, katras telpas aizkaru režīmu var ieprogrammēt un arī darbināt atsevišķi. Papildu tam aizkaru sliedes var aprīkot ar tā dēvēto skāriena funkciju, kad aizkaru manuāli mazliet pavelk un tālāk tas atveras vai aizveras pats.

Elektrības padeves traucējumu gadījumā aizkaru atvēršanu/aizvēršanu var veikt pašrocīgi, bet, elektrībai atjaunojoties, sistēma atjauno darbību atbilstoši pēdējiem iestatījumiem.

Speciāla apkope nav nepieciešama

Vēl viena no motorizēto aizkaru priekšrocībām ir fakts, ka sistēmai nav nepieciešama speciāla tehniskā apkope. Arī ekspluatācijas laikā problēmas nemēdz rasties, jo visa uzbūve ir racionāli pārdomāta un kvalitatīva. Piemēram, nepastāv risks, ka aizkaru skrituļi varētu saķerties un traucēt vilcējmehānisma darbībai. Praktiski vienīgais šīs sistēmas elements, kam nepieciešama kopšana, ir pats aizkaru audums, kas atkarībā no materiāla veida, laiku pa laikam jāizmazgā vai jāaizved uz ķīmisko tīrītavu.




Raksts tapis sadarbībā ar SIA "ALAN LTD"

SIA ALAN LTD
Grenču iela 1a
Rīga, LV-1029
 +371 670 629 29
Fakss: +371 670 629 00
klienti@alan.lv
www.alandeko.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.