UZ SĀKUMU :: DISKUSIJAS :: SLUDINĀJUMI :: UZDOD JAUTĀJUMU

Par malku, malkas iegādi :  Building.Lv Forums

Uz jautājumiem par malku, malkas iegādi atbild SIA SausaMalka.lv vadītājs Raitis Vilciņš.
Motorzāģa lietošana
Autors: Zodčijs ()
Datums: 07/05/2014 01:14

Izlasot EZ situācijas izklāstu un cien.Raita Vilciņa k-ga ietekuma tekstu uzradās dažas pilnīgi un galīgi neprofesionālas - amatieriskas pie(pār)domas:

a) netērētu savu "husīti" kārklu u.c. mīkstas koksnes krūmu un maza diametra koku griešanai,
bet piepirktu Garo Kātu Dārza Šķēres - ņem pat lazdu, bērziņu līdz 5cm, un pat resnākus, ja piešaujas...ir ērtāk un vieglāk pat par mazā "stīliņa" izcilāšanu un izgrozīšanu brikšņos - kas vietām ir pat reāli neiespējami - tas tā kā ir pārbaudīts...

b) pats asināt ķēdes zobus - savam mazjaudīgajam nekrutajam zāģītim - diemžēl neesmu uzdrošinājies (tēvs prata asināt fuksīšus - obligātā nodarbē ziemas mēnešos).

c) Kāds baltrocis paziņa ieteica asināšanu veikt provinces specializētajā instrumentu veikalā - meistars izpildot par 1-2 ls - likās it kā padārgi - veseli divi vai pat trīs ali sanāk ! Bet no otras puses - tomēr neaizvelk līdz baltā stārķa vidum (vai šekumam) - tas ir rādītājs - un tā arī daru...

d) Un vēl esmu pa ausu galam dzirdējis, ka pie rokas esot jātur otra ķēde - katram gadījumam - ja nu pārtrūkst darbu karstumā (vai arī nodilst)...

P.s. mačetes tipa garnazis brikšņos galīgi neder - bieži ir problemātiski pietiekoši atvēzēties un ieturēt cirtiena virzienu - un Kājas arī vienmēr pa Kājām maisās, retumis arī Galva trāpās ne tur...kaut kā tā...( bet tā problēma varbūt dēļ koordinācijas trūkuma - citam jau sanāk)

Re: Motorzāģa lietošana
Autors: sausamalka ()
Datums: 09/05/2014 22:01

Esmu mēģinājis garo krūmu zobenu, tas labi strādā atvasēs, līdz tādam izmēram, ka cērtamo bunti var saņemt otrā rokā un pieliekt.
Par rezerves ķēdi... Gāžot resnos kokus, dažreiz gadās iespiest zāģi, tad noder rezerves ķēde un sliede, kuru uzliek zāģim un pabeidz koka gāšanu.
Tērauds, no kura izgatavota ķēde, praktiski nestiepjas. Neliela, atgriezeniska stiepšanās notiek uzsilšanas rezultātā. "Stiepjas" daudzo posmiņu un tapiņu kopums - ķēde. Tas notiek tādēļ, ka dilst tapiņas un posma saskares virsma. Ja ķēde jāpiespriego biežāk, kā katrā vai katrā otrajā degvielas uzpildes reizē, tas norāda uz eļļošanas problēmām. Eļļošanu apgrūtina putekļi no trupējušas vai ļoti cietas koksnes (sauss ozols, osis u.tml.), kā arī sīkā skaida, kuras palielinātu daudzumu rada neasa vai nepareizi asināta ķēde. Ja ir aizķepējis eļļošanas urbums sliedē, eļļošana uz dilstošajām virsmām praktiski nenotiek un ķēde pastiprināti dilst un "stiepjas", kas redzams jau pēc 1/4-1/2 bākas. Dilst arī posmu apakšējās virsmas, ar kurām tā balstās uz sliedes. Kad posma apakša ir nodilusi pārāk tuvu tapiņai, ķēdes posms pārtrūkst. Tas var notikt pat tikai pāris reižu asinātai ķēdei. Pie normālas eļļošanas ķēdes netrūkst un "stiepjas" nedaudz.
Ķēdes nomaiņa asināšanas vietā nav laba prakse, jo atšķirīgs nodilums liek par jaunu piestrādāties sliedei, ķēdei un abām zvaigznītēm. Tas var izpausties kā troksnis un vibrācija, kā arī nepieciešamība piespriegot pēc pirmajām minūtēm nupat nomainīto ķēdi.



Atvainojiet, bet šeit komentu pievienot nav atļauts,
Lai pievienotu JAUNU TĒMU spied 'Jauna TĒMA'

Portāls Building.Lv neatbild par ievietoto ziņu saturu, par ziņu saturu atbild to ievietotāji.