Tiek plānoti vērienīgi Zaķusalas apbūves projekti

Kā nesen rakstījām, drīzumā tiks sākta Zaķusalas TV torņa vērienīga rekonstrukcija. Medijos cirkulē arī informācija, ka pašu Zaķusalu gaida visnotaļ būtiskas pārmaiņas, kas tikšot īstenotas paralēli torņa pārbūves darbiem vai neilgi pēc to beigām, kas paredzēts 2022. gadā. Tiek minētiapjomīgi projekti, kuru izstrādē sadarbojas Rīgas dome, SIA „Merks” un citi attīstītāji, un kuru mērķis ir pārvērst Zaķusalu par modernu, aktīvu jaunās Rīgas daļu ar dzīvojamajām un sabiedriskajām ēkām, biznesa centru, viesnīcu, jaunām ielām, promenādēm, pastaigu celiņiem, atpūtas laukumiem un attīstītu, mūsdienīgu infrastruktūru. Tiek minēts, ka sala pat varētu būt kā „mazā Venēcija”. Ieskatīties Zaķusalas nesenākajā pagātnē un pavērt plašāku skatu uz iecerētajiem darbiem palīdzēja Rīgas pilsētas arhitekts Gvido Princis.

Padomju laika grandiozie plāni palika nerealizēti

Vīzijas par Zaķusalas (un arī Lucavsalas) iekļaušanu pilsētas apbūves struktūrās un sabiedriski nozīmīgu objektu izbūvi šajās salās eksistēja jau padomju laikā. Taču no tā visa, kā redzam šodien, tika īstenota vien neliela daļa – TV centrs, TV tornis un Salu tilts. Neraugoties uz to, ka bija lieli plāni, idejas, pat skices un projekti (piemēram, ka Lucavsalā būs sabiedriski nozīmīgs sporta komplekss ar stadionu, airēšanas kanālu un citām būvēm), padomju laiku noriets un sekojošās pārmaiņas to visu apturēja. Atjaunotās Latvijas iespējas ilgu laiku nebija pietiekamas šādu ambiciozu plānu realizācijai. Arī jauno laiku pieejai bija nepieciešams laiks, jāpārvar inerce un jāuzkrāj spēki, lai varētu atsākt domāt par šo teritoriju attīstīšanu.

Daudzas jauno laiku idejas nobremzēja infrastruktūras trūkums un krīze

Viens no galvenajiem bremzējošajiem faktoriem ilgu laiku bija neattīstītā infrastruktūra. Lai varētu uzbūvēt modernas ēkas, ir nepieciešams inženiertehniskais nodrošinājums, kas varētu apgādāt šīs ēkas ar visiem nepieciešamajiem resursiem (elektrība, gāze, siltums, ūdens, kanalizācija u.c.). Tā visa trūkst līdz pat šai dienai, un tas ir bijis izšķirošais faktors, kāpēc līdz šim Zaķusalā un Lucavsalā nekas nav ticis realizēts. Tas ir šo vietu trūkums salīdzinājumā ar citām vietām, un, lai Zaķusalā vai Lucavsalā šobrīd kaut ko attīstītu, relatīvi lielas investīciju daļas ir nepieciešams novirzīt tieši pamata infrastruktūras izbūvei. Un agrāk bieži vien tas izrādījās nepavelkams vezums, lai varētu runāt par vērienīgu attīstību šajās neapgūtajās teritorijās.

21. gs. sākumā radās jaunas raudzes idejas, vēl lielākas un ambiciozākas vīzijas nekā padomju laika projektos ietvertās. Arhitekti, plānotāji, urbānisti un attīstītāji zīmēja Zaķusalu un Lucavsalu kā nākotnes Rīgas komerciālos centrus ar augstu un intensīvai darbībai paredzētu apbūvi. Idejas iekļāva biroju ēku, tirdzniecības, izklaides centru un citu aktīvai komercdarbībai paredzētu celtņu būvniecību šajās teritorijās, taču šo procesu, tāpat kā daudz ko citu, apstādināja 2008. gada finanšu un globālā krīze.

Jaunākie attīstības plāni izceļas ar racionalitāti un piezemētāku skatu

Nu kopš pēdējiem lielajiem satricinājumiem atkal ir pagājis pietiekams laika daudzums – 10 gadi, ir iestājies salīdzinoši stabils izaugsmes periods, lai varētu sākt domāt par šo teritoriju attīstīšanu, taču, atšķirībā no jaunās tūkstošgades sākuma, tagad uz šiem potenciālās attīstības procesiem ieinteresētās puses raugās piezemētāk. Viens no šādiem attīstības projektiem ir SIA „Merks” pirms pāris gadiem piedāvātais attīstības priekšlikums. Tas ietver dzīvojamā rajona, kvartāla izbūvi Zaķusalā vairākiem tūkstošiem iedzīvotāju, tostarp ģimenēm ar bērniem. Apbūves ēku augstums paredzēts 5 – 6  stāvu robežās.

Zaķusalas priekšrocības ir ūdens klātbūtne tepat, uz vietas, un „Merks” plānos ietvertās idejas paredz nodrošināt tiešu pieeju pie ūdens, kas ir liela pilsētas vērtība. Un ģimenes grib dzīvot pie ūdens, arī iespēju robežās izmantot šo ūdens klātbūtni rekreācijai u.c. vajadzībām.

Bez šaubām, šāda dzīvojamā rajona izbūves gadījumā būs nepieciešams veikt arī dažādas sociālās infrastruktūras izbūvi, kas noteikti ietvertu bērnudārzu, kā arī dažādus pakalpojumu objektus. Tāpat ir paredzēta gan jahtu, gan kuģīšu piestātnes izbūve, lai uzlabotu satiksmes iespējas uz salu un no tās (Salu tiltam, kas šobrīd reāli ir vienīgais ceļš uz Zaķusalu, ir zināmi kapacitātes ierobežojumi), kā arī uzlabotu iespējas dzīvei pie ūdens. Tāda bija „Merks” vīzija, kas noslēdzās ar labu priekšlikumu pilsētai, un tika atbalstīta tālākai īstenošanai.

(turpinājums sekos)

 

Joomla SEF URLs by Artio


Notikumu kalendārs


Pir Ot Tr Cet Pie Se Sv
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

No mūsu facebook


 


No mūsu twittera


 

Re: Guļbūvju Celtniecība https://t.co/nY80sET4pG
About 4 hours ago
Re: Dzīvokļa remonts https://t.co/3jEWkg8oWT
About 6 hours ago
Re: ūdens urbums, pagaidu spice vai 20m? https://t.co/raptJP9uCm
About 6 hours ago


Http://www.Rezervesdalas24.LV

Notikumu kalendārs

Pir Ot Tr Cet Pie Se Sv
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Aktuāla tēma

More Articles

Mēneša cilvēks

More Articles

Foto

More Articles

Komercinformācija

More Articles

Profesionāļu padomi

Jaunākais no madeinbaltic.com