building.lv skaitļos

Lietotāji online24
Aktīvie uzņēmumi1673
Nozares raksti32872
Realia vadītājs – klienti gaida profesionālu apkalpošanu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Realia vadītājs – klienti gaida profesionālu apkalpošanu

Realia vadītājs – klienti gaida profesionālu apkalpošanu
Foto: Realia vadītājs – klienti gaida profesionālu apkalpošanu

2013. gads tuvojas beigām, un nekustamo īpašumu biznesā pēckrīzes laikā šis bijis viens no pozitīvas izaugsmes gadiem. Aktivitāte tirgū ir palielinājusies un, jo īpaši pieaudzis darījumu skaits ar ārvalstu pircējiem. Arī kompānijas "Realia Nekustamie īpašumi" valdes priekšsēdētājs Guntis Jaunzems atzīst, ka šogad īstenots daudz no iepriekš plānotajām iecerēm. "Tiesa, vienmēr jau var labāk," viņš piebilst ar smaidu.

Cik sen "Realia" darbojas Latvijas nekustamo īpašumu tirgū?
Uzņēmums "Realia" Latvijā tika izveidots 2001. gadā. Esam Igaunijā šobrīd lielākās nekustamo īpašumu kompānijas "Realia Group" meitas uzņēmums. Igaunijā līdz šim "Realia" vārds bija vairāk pazīstams ar AS "Pindi Kinnisvara", taču tagad arī igauņi pamazām pāriet uz vienoto preču zīmi "Realia", kas būs atpazīstama abās valstīs. Latvijā "Realia" ir pilna pakalpojumu servisa uzņēmums nekustamo īpašumu starpniecības un vērtēšanas pakalpojumu jomā.

Kā ikdienā notiek sadarbība ar Igauniju?
Lai arī esam kopuzņēmums, ikdienā mūsu uzņēmumi Latvijā un Igaunijā darbojas neatkarīgi viens no otra. Tai pašā laikā kopīgi pozicionējam mūsu zīmolu, ir vairāki kopīgi projekti, piemēram, saistībā ar Krievijas tirgu, ir kopīgas apmācības un atpūtas pasākumi.

Vai fakts, ka esat kopuzņēmums, ir labvēlīgāks biznesam nekā nekustamo īpašumu kompānijām, kas veidotas tikai ar vietējo kapitālu?
Latvijā ir vairāki nekustamo īpašumu uzņēmumi, kas pārstāv ārvalstu zīmolus, neesam vienīgie. Savā ziņā sajūta, ka kompānijai ir aizmugure, ir pozitīva un ļauj justies pārliecinošāk, tas savukārt palīdz celt prestižu tirgū. Savukārt klientam svarīgākais ir servisa līmenis un apkalpošanas profesionalitāte. Klients ies pie tās kompānijas, kur tiks saņemts vislabākais serviss. Par to nepārtraukti domājam arī mēs.

Kādā veidā tiek paaugstināta "Realia" darbinieku profesionalitāte?
Vissvarīgākās ir darbinieku apmācības. Mācāmies gan uz vietas birojā, gan apmeklējam dažādas mācības, seminārus un citus profesionalitāti uzlabojošus pasākumus, ko piedāvā gan igauņu kolēģi, gan asociācija LANĪDA, gan citi sadarbības partneri. Katru nedēļu mums ir darbinieku apmācības birojā, piemēram, izspēlējam dažādas situācijas ar dažādiem objektiem. Darbinieka uzdevums ir noprezentēt kādu objektu pircējam, kura lomā iejūtas citi biroja kolēģi. Nereti pašam liekas, ka visu zina un māk, bet praksē sanāk sastapties ar ļoti dažādām situācijām un klientu jautājumiem. Ir jāmāk attiecīgi reaģēt un atbildēt.

Bieži klientu neizpratni raisa komisijas maksas apmērs par sniegto pakalpojumu. Kā Jūs viņiem skaidrojat, kāpēc jāmaksā tik un tik?
Ja cilvēks izvēlējies starpnieka pakalpojumu, tas skaidrs, ka viņam būs jāmaksā. Ja sniegtais serviss ir augstā līmenī un klientam bijis patīkami sadarboties, tad par komisijas maksu domstarpību parasti nav. Tāpēc mēs cenšamies nepārtraukti celt savu profesionalitāti un apkalpošanas standartus. Ja kāds vaicā, kā veidojas summa, mēs paskaidrojam, ka, lai klients saņemtu servisu, arī mums pašiem ir jāiegulda nauda tā uzlabošanā – mārketings, kompānijas tēls, apmācības utt. prasa investīcijas, bet galarezultātā ieguvējs būs klients.

Vai nekustamā īpašuma speciālistam jābūt apveltītam ar dabas dotu talantu šajā jomā vai arī visu šajā darbā var iemācīties?
Mēs uzskatām, ka tā ir sava veida diagnoze (smaida). Jā, var iemācīties, bet tad jābūt prātam ar sirdi savienotam. It kā darbs pats par sevi vienkāršs, bet nav arī sarežģīts, taču, ja ir kontakts starp prātu un sirdi, tad viss ies no rokas. Savukārt darīt darbu naudas dēļ nevar, tas nevar būt pašmērķis. Priekšstats, ka nekustamo īpašumu tirgotāji "peldas naudā" ir absolūti maldīgs, ja vēl pirms krīzes kādam tā nauda patiešām viegli nāca, tad šobrīd pilnīgo noteikti nē. Runājot par mūsu kompānijas darbiniekiem, viņiem visiem šis darbs ir sirdslieta, arī man pašam.

Kā veidojas nekustamo īpašumu datu bāze?
Tirgū šobrīd ir pietiekoši daudz objektu, ar ko strādāt. Ir daļa objektu, kas dublējas, proti, atrodas pārdošanā pie vairākām kompānijām. Tas ir tādēļ, ka klientam šķiet, ka, ja viņš savu īpašumu piedāvās uzreiz vairākiem aģentiem, īpašums tiks pārdots ātrāk. Realitātē tas nenotiek tik ātri, jo katrs aģents grib būt tas labākais un cenšas kaut nedaudz pazemināt pārdodamā objekta cenu, jo pircējs allaž izvēlēsies zemāko cenu. Mēs savukārt cenšamies klientiem piedāvāt ekskluzīvo pārdošanas līgumu.

Kas ir ekskluzīvais līgums un kādas priekšrocības iegūst klients?
Tas nozīmē, ka objekts būs izvietots tikai "Realia" datu bāzē un nekur citur. Vispirms mēs izvērtējam pārdodamo īpašumu un nosakām tā tirgus cenu. Tā ir summa, par kādu šo objektu var pārdot nevis kāds nereāls cipars, ko īpašuma pārdevējs ir iedomājies. Līgumā tiek noteikts laiks, ka mēs apņemamies pārdot objektu laikā līdz trīs mēnešiem. Vairums gadījumu tas arī izdodas un pat ātrākā laikā.

Vai internetā esošie sludinājumu portāli palīdz vai traucē Jūsu darbā?
Patiesībā vairāk traucē nekā palīdz. Nenoliedzami - tie ir viens no plašāk izmantotajiem instrumentiem, ko cilvēki lieto vēloties pārdot, iegādāties vai izīrēt īpašumus. Taču šajos portālos valda diezgan liels haoss. Pie mums "Realia" ieviesta jauna datorizēta sistēma, kas darbiniekiem palīdz vieglāk izsekot katra konkrētā objekta "vēsturei", vieglāk veikt uzskaiti, reģistrēt klientu skatījumus, telefonzvanus utt. Savukārt viens no lielākajiem sludinājumu portāliem joprojām izmanto veco adrešu reģistru, kas apgrūtina ikdienas darbu.

Kas ir svarīgākie nosacījumi tiem klientiem, kas vēlas iegādāties īpašumu?
Vispirms cena, cena un vēlreiz cena. Pēc tam seko atrašanās vieta, pieejamā infrastruktūra un tikai tad pats objekts – kādā tehniskajā stāvoklī tas ir, vai remontējams, vai uzreiz var iet dzīvot. Daudzi pievērš uzmanību arī komunālo maksājumu apjomam un tam, cik liels nekustamā īpašuma nodoklis būs jāmaksā.

Vai eiro ienākšana nākamā gada 1. janvārī būtiski ietekmēs uzņēmuma darbību?
Domāju, ka nē. Tagad jau sen visi darījumi notiek eiro valūtā, lati parādās tikai grāmatvedības dokumentos. (smaida)

Kā vērtējat šo gadu – vai tas, kas tika plānots 2012. gadā ir piepildījies 2013.gadā?
Šogad izdarīts daudz, esmu apmierināts, lai gan vienmēr var labāk.

Ar kādām domām gaidāt nākamo gadu?
Viss būs atkarīgs no mums pašiem un mūsu profesionalitātes. Ceru, ka izdosies pozitīvi atrisināt jautājumu par uzturēšanās atļauju iegādi. Ceru arī, ka eiro ieviešana neatturēs cilvēkus īstenot plānus par īpašumu iegādi. Attiecībā uz mūsu biroja darbību plānojam palielināt darbinieku skaitu un atvērt arī atsevišķus birojus Rīgas mikrorajonos.

"Realia" piedalās arī sociālos labdarības projektos.
Nevar tikai visu laiku domāt par biznesu, ja vien ir iespēja, ir jāpalīdz un jāatbalsta tie, kam tas ir nepieciešams. Jau otro gadu palīdzam alternatīvās ģimenes mājai "Zvannieki", kur dzīvo bērni ar dažādiem likteņiem. Ar mūsu atbalstu bērniem tiek piedāvāta iespēja regulāri apmeklēt dažādus kultūras pasākumus. Otrs projekts, kurā esam iesaistījušies, ir spēle "Jaunie Rīgas sargi", kas ir aizraujošs piedzīvojums jauniešiem no 14 līdz 19 gadiem. Ar mūsu atbalstu Rīgas komandas uzvarētāji šogad varēja doties ekskursijā uz Helsinkiem. Šo sadarbību plānojam turpināt arī nākamgad.

Paldies par sarunu!

Vairāk informācijas: www.realia.lv

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.