Ar augstu pievienoto vērtību un skatu nākotnē - intervija ar Zinti Pļavenieku.

Jau labu laiku ceļu būves laukā Latvijā darbojas augošas starptautiskas kompānijas Wirtgen Group vietējās pārstāvniecības SIA Wirtgen Latvia uzņēmums. Tas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu visās ceļu būves sfērās.

 

Spēcīgs vietējais partneris tehnikas pārdošanas un servisa jomā ir liels ieguvums visiem ar ceļu būves tehniku un tās lietošanu saistītiem uzņēmējiem. Wirtgen Latvia servisa speciālisti garantē ātru problēmas risinājumu, savukārt uzņēmuma ciešā sadarbība ar Wirtgen Group vadību nodrošina visaptverošu palīdzību jebkurā laikā. Par uzņēmuma rašanos, attīstību un nākotnes plāniem, kā arī par sevi un savu ar tehniku nemainīgi saistīto dzīves gājumu no bērnības līdz tagadnei stāsta SIA Wirtgen Latvia valdes loceklis, direktors Zintis Pļavenieks.

Kādi bija Jūsu bērnības sapņi, kur to pavadījāt, un kādu Jūs toreiz iztēlojāties savu nākotni?

Bērnību pavadīju Vidzemē, Cēsīs, skolotāju ģimenē. Ne visai lielā pārticība tajā laikā vedināja uz domām paša rokām sasniegt to, ko nevarēja nodrošināt vecāki. Trešajā klasē paša izgatavots skrejritenis iedrošināja uzstādīt tālākos mērķus – doties uz pilsētas izgāztuvi, lai spertu nākamo soli – sameklētu velosipēda rāmi, kam tālāk no draugiem piemeklēt pārējos komponentus. Lai nu kā, bet arī šis eksperiments bija veiksmīgs, un rezultātā bija savs velosipēds, kas vairoja apziņu un mudināja tehnisko interesi.

Droši vien tā krietni ietekmēja arī tālākās gaitas?

Interese par tehniku jaunībā nekur nepazuda, un līdz ar to iestājos RPI mehānikas un mašīnbūves fakultātē. Lai sapelnītu naudu studiju iesākumam, apguvu daiļamatniecību, piedaloties tērpu rotājumu izgatavošanā tautas korim „Beverīna”. Tehniskās kaislības mani nepameta, un paralēli studijām iegādājos un no graustiem pirmatnējā dižumā izcēlu „Javiņu”, bet vēlāk jau “Zaparu”. Tas viss attīstīja prātu un tehnisko intelektu, piedeva dzīvei garšu, kā arī izkristalizēja mērķi – gūt prieku, uzstādot mērķi un sasniedzot to, un, protams, izbaudot darba rezultātus. Man šis mērķis, laikam jau augstākas varas noteikts, ir bijis saistīts ar tehniku. Šīs spējas bija jāliek lietā, lai ko sasniegtu tālākajā dzīvē – jāveido ražošana. Kā tipisks latviešu individuālists lauzos uz priekšu praktiski viens – uzbūvēju automātisko nodrošinājumu tulpju uzziedināšanai, konstruēju mašīnu rotaslietu mehanizētai izgatavošanai, tādā veidā radot savu pievienoto vērtību. Protams, tas bija ārpus valsts darba laika. Darba laikā strādāju par pasniedzēju RPI, mācījos aspirantūrā un veicu zinātnisko darbu, saņemot trīs autorapliecības ražošanas procesu automatizācijas jomā.

 

Zintis Pļavenie...
Zintis Pļavenieks Zintis Pļavenieks
Zintis Pļavenie...
Zintis Pļavenieks Zintis Pļavenieks
Zintis Pļavenie...
Zintis Pļavenieks Zintis Pļavenieks
Zintis Pļavenie...
Zintis Pļavenieks Zintis Pļavenieks
Zintis Pļavenie...
Zintis Pļavenieks Zintis Pļavenieks
Zintis Pļavenie...
Zintis Pļavenieks Zintis Pļavenieks

Un tad nāca lielais pārmaiņu laiks…

Mainoties sabiedriskajai iekārtai valstī, pajuka tā laika biznesi, bet par augstskolas pasniedzēja algu divus bērnus nevarēja uzturēt. Zināju, ka pāreja no intelektuāla darba uz fizisko nav tas pareizākais dzīves solis, bet apstākļi bija tādi, kādi bija, un vajadzēja meklēt risinājumus. Tas izpaudās tādējādi, ka pārejas laikā kopā ar labiem draugiem, inženieri būdami, pievērsāmies praktiskajai būvniecībai. Uzbūvējām jumtu kādai mājai, izbūvējām tajā laikā vēl neiepazītās, modernās santehnikas, flīzējām, apmetām, vilkām vadus un izbūvējām tā laika „luksus lietas” vannas istabās. Prāts un rokas bija, lietas gāja. 

Intelekts tomēr laikam sagaidīja arī savu brīdi un bija iespēja startēt konkursā uz vācu ceļa būves mašīnu ražošanas flagmaņa Wirtgen pārstāvniecības vadītāja vietu Latvijā. Nostrādāja tehniskā izglītība, kā arī vācu un krievu tehniskās valodas zināšanas. Kopš tā laika strādāju par valdes locekli SIA “Wirtgen Latvia” un, darbojoties sešu cilvēku komandā, pārdodam un nodrošinām ar pilnu servisu šobrīd pasaulē atzītākās ceļa būves mašīnas un ceļa būves materiālu sagatavošanas mašīnas.

Iznāk, ka tehnika un tehnoloģijas ar šī darba palīdzību atkal ar pilnu jaudu atgriezušās Jūsu dzīvē? Vai tas nav saistīts ar bērnības sapņiem?

Mans darbs šobrīd ir saistīts ar tehnikas pārdošanu, tehnoloģiju izpratni, servisa nodrošināšanu un uzņēmuma organizāciju. Uzskatu, ka šis darbs lielā mērā ir arī bērnības sapņu piepildījums, jo kur tad vēl tālāk, ja esmu vistiešākajā personīgā kontaktā ar pasaulē modernākajām ceļu būves mašīnām, tehnoloģijām un cilvēkiem, kas to rada un arī kuriem tieši pieder šis ražošanas milzis Wirtgen Group ar vairāk nekā 2 miljardu bruto apgrozījumu gadā. Iespējams, ka tas arī varētu būt tas mērķis, uz kuru augstāka vara ir virzījusi.

Kāds bija Jūsu vadītā uzņēmuma izaugsmes ceļš? Ar ko sākāt, un ko piedāvājat šodien? Kādi ir nākotnes plāni?

SIA Wirtgen Latvia dibināta 2000. gadā. Sākām ar vienu ofisa telpu un rezerves daļu noliktavu. 2007. gadā izveidojām servisu. Šobrīd spējam remontēt jebkuru Wirtgen Group tehnikas vienību. Tāpat arī piedāvājam jaunas un lietotas tehnikas pirkšanu, atpakaļpirkšanu, rezerves daļas un servisu.

Nākotnes plāni ir turpināt attīstīt mūsu servisu, turpināt izglītot savu komandu un ieviest progresīvās tehnoloģijas Latvijas ceļu nozarē. Pie šādām tehnoloģijām būtu pieskaitāma aukstā reciklēšana, SpreyJet asfalta ieklāšanas tehnoloģija un asfalta ieklāšana ar materiāla pārkrāvēja palīdzību.

 

Kā vērtējat pašreizējo stāvokli ceļu būvniecības nozarē Latvijā?

Pašreizējo stāvokli būvniecības nozarē Latvijā nosaka ekonomiskā situācija un, domāju, nesakārtotā vide izsolēs. Ja ekonomiskā situācija ir tāda, kā ir, un tur neko būtiski mainīt uzreiz nav iespējams, tad izsolēs, manuprāt, vajadzētu likvidēt zemākās cenas principu. Iemesli ir elementāri – šis princips negarantē labāko darba kvalitāti un ierobežo ceļa būves uzņēmumu attīstību. Mums ir lieliski ceļu būves uzņēmumi, kuri izpilda savu darbu augstākajā kvalitātē, taču daudz kas ir atkarīgs arī no iebūvējamā materiāla, taču zemākās cenas princips konkursos ne vienmēr ļauj izmantot pašu labāko. Manuprāt, kritēriji, pēc kādiem nosaka uzvarētāju konkursā, ir attiecīgajos līmeņos jāpārvērtē.

 

Kā mīlat pavadīt atpūtas brīžus? Varbūt ir kādas aizraušanās, hobiji? Kas visvairāk sagādā prieku un sniedz gandarījumu?

Atpūtu tās klasiskajā veidā nepraktizēju, jo laikam nemāku. Savu atpūtu un tīkamu prieku rodu savā privātajā biznesā. Tā nu sanāk, ka atpūta ir darbs pēc darba, bet man tas patīk. Esmu valdes loceklis ģimenes uzņēmumā SIA “Jūrasdzeņi”. Esam izveidojuši kempingu un autostāvvietu savā īpašumā Tūjā. Ir ielikts vairāk kā divdesmit gadu darbs (pēc darba) un pamatā šajā laikā viss brīvais laiks tur arī ir pavadīts. 

Aizraušanās ir kalnu slēpošana un velotūrisms. Šogad desmit dienās veicām 800 km pa Provansas reģionu Francijas dienvidos. Savukārt vislielāko gandarījumu gūstu, īstenojot paša agrāk nospraustu mērķi, kā arī veidojot infrastruktūru savā īpašumā, konstruējot un izgatavojot lietišķas lietas, arī instrumentus to izgatavošanai.

 

Paldies par sarunu!

 

Līdzīgi raksti

Izsludini savu konkursu !


No mūsu facebook


 


No mūsu twittera


 

44 minutes ago
Re: Saules siltums https://t.co/HK2Rg2hBWF
About an hour ago
Re: Privātmājas būvniecības izmaksas https://t.co/Px3YjfUEj6
About 2 hours ago


 

 

Aktuāla tēma

More Articles

 

Mēneša cilvēks

More Articles

Profesionāļu padomi

More Articles

Komercinformācija

More Articles

Tērauda jumtu profili ir universāls materiāls, kas piemērots dažādiem objektiem, gan sabiedriskajā, gan privātajā sektorā. Profilētās tērauda...
Top.LV
eXTReMe Tracker